Копірайтер (від англ. сopy - рукопис, текст; write - писати) - це фахівець із написання рекламних текстів. Основне завдання копірайтера - створення контенту, який буде стимулювати читачів до здійснення цільових дій (замовлення / купівлі / дзвінку) по відношенню до того чи іншого товару, послуги, бренду.
Рекламні тексти товарів та послуг, сценарії рекламних роликів, замовні статті та прес-релізи для журналів та інтернет - видань, контент для листівок, буклетів і банерів, комерційні пости для публікації в соцмережах - все це неповний список послуг копірайтерів.
Залежно від того, яку мету перед копірайтером ставить Замовник, техніка написання тексту може відрізнятися. Звідси в копірайтингу розрізняють:
- SEO-копірайтинг - створення унікальних текстів з використанням ключових слів і фраз для просування в пошукових системах.
- LSI-копірайтинг - різновид SEO-копірайтингу, основним завданням якого є збільшення ймовірності попадання статті в ТОП, шляхом додавання додаткових ключових слів і фраз.
- Рерайтинг - створення нового контенту на основі вже наявного. Ця техніка є однією з найпоширеніших видів замовлень, але й самою низько оплачуваною.
Що стосується тематики, то тут копірайтерів прийнято розділяти на універсальних та вузьких фахівців. Перші цілком можуть писати гідно на будь-які теми, другі обирають для себе декілька напрямків і тільки в них творять.
Особливості роботи копірайтера
Виконанню будь-якого замовлення завжди передує спілкування із Замовником. Для повного розуміння всіх завдань та цілей копірайтеру необхідно отримати максимум інформації за проектом. Для цього Замовник заповнює бриф, підготовлений копірайтером, і формується ТЗ (технічне завдання) з основними вимогами до роботи. ТЗ повинно включати в себе цілі, вимоги до змісту та унікальності, список ключових слів, бажаний обсяг (кількість знаків), інформацію по дедлайну (крайній термін здачі замовлення) та ціну за виконання замовлення. Якщо обидві сторони приймають прописані в ТЗ умови, копірайтер бере замовлення в роботу.
Процес роботи копірайтера складається з декількох етапів:
- складання тезового плану і структури тексту;
- збір інформації по темі, вивчення матеріалів, підготовка чорнового варіанту;
- оформлення чистового варіанту;
- вичитування та перевірка тексту;
- узгодження отриманого результату із Замовником, редагування (за потреби).
Замовлення вважається виконаним, якщо Замовник схвалив та прийняв роботу, і тільки після цього копірайтер отримує оплату.
Скільки заробляє копірайтер
Зарплата копірайтера безпосередньо залежить від кількості виконаних замовлень та місця роботи. Зрозуміло, що початківець копірайтер-фрілансер буде отримувати за свою роботу на порядок менше досвідченого фахівця, який працює у великому рекламному агентстві.
В середньому копірайтер в Україні може заробляти близько 10 000-12 000 грн. на місяць.
Заробітки авторів текстів англійською або іншою іноземною мовою - близько 15 000 - 20 000 грн.
Необхідні навички, знання та вміння копірайтера
- Відмінні знання орфографії і пунктуації тієї мови, на якій пишеш.
- Багатство лексики (для копірайтерів існують спеціальні онлайн-тести, за допомогою яких можна перевірити свій словниковий запас).
- Вміння писати лаконічно, складно, соковито. Замовники не платитимуть за «воду».
- Начитаність і широкий кругозір. Копірайтерам доводиться писати на різні теми, в яких потрібно розбиратися.
- Знання основ маркетингу і реклами. Вміння писати комерційні тексти - одна із основних навичок успішного копірайтера.
- Базові знання HTML і принципів SEO. Обов'язкова умова для роботи в SEO-копірайтингу.
- Знання психології. Стануть в нагоді під час переговорів із Замовниками.
Необхідні особисті якості копірайтера
- Аналітичний склад розуму. При роботі з великими обсягами інформації допомагає структурувати і аналізувати дані та виділяти головне.
- Креативне мислення. Без творчої жилки в копірайтингу не обійтися.
- Природна цікавість, допитливість розуму. Кожен новий проект для копірайтера - це можливість розширити свій кругозір, дізнатися щось нове.
- Любов до читання. Читання допомагає розвивати стиль мовлення.
- Інтелектуальні здібності. Інтелект безпосередньо впливає на здатність освоювати і успішно застосовувати на практиці нову інформацію.
- Любов до роботи. Запорука успіху будь-якого фахівця - любити те, що робиш.
- Пунктуальність. Замовники цінують свій час і не люблять недотримання термінів.
- Посидючість. Копірайтинг, за великим рахунком, робота монотонна та одноманітна і може пройти декілька годин, поки до фахівця прийде осяяння.
Плюси роботи копірайтером
- Затребуваність фахівців на вітчизняному ринку праці.
- Не обов'язково мати вищу освіту або досвід, щоб стати копірайтером.
- Робота не вимагає фінансових витрат.
- Можливість щодня отримувати оплату за виконане замовлення.
- Високі гонорари у досвідчених фахівців.
- Можливість працювати віддалено, гнучкий графік.
- Можливість обирати проект і Замовника.
- Постійний розвиток кругозору.
- Цікава творча робота.
Мінуси роботи копірайтером
- Відсутність гарантованого стабільного заробітку, іноді замовлень може просто не бути.
- Новачкам буває складно отримати своє перше замовлення через високу конкуренцію в ніші.
- Потрібно досить багато часу, щоб «розкрутити» себе і стати затребуваним фахівцем.
- Іноді зустрічаються надто прискіпливі Замовники, яким складно догодити і на яких йде багато часу, сил і терпіння.
- Малорухлива робота за комп'ютером.
Де може працювати копірайтер
Штатні посади копірайтерів, зазвичай, зустрічаються у великих рекламних та PR-агентствах. Однак, це швидше виняток, ніж правило. У більшості випадків, звичайно, копірайтери працюють віддалено.
Як стати копірайтером
Доволі часто копірайтерами стають, пройшовши навчання за спеціальністю «Журналістика», «Філологія», «Маркетинг» або «Реклама і PR». Крім того, сьогоднішній ринок освітніх послуг багатий на оффлайн і онлайн-курси по копірайтингу.
Як здобути гуманітарну освіту в Чехії БЕЗКОШТОВНО?!