Менеджер з персоналу - це фахівець, у професійні обов'язки якого входить пошук і підбір персоналу згідно з кадровими потребами того або іншого підприємства.
Існує декілька типів фахівців, діяльність яких, так чи інакше, пов'язана із трудовими ресурсами. Наприклад:
Рекрутер - займається пошуком персоналу шляхом розміщення вакансії на сайтах по працевлаштуванню та підбором претендентів зі знайдених та тих що відгукнулися на вакансію резюме.
Хедхантер ( від англ. headhunter – дослівно «мисливець за головами», у цьому випадку мається на увазі «мисливець за розумами») - займається пошуком персоналу, найчастіше шляхом переманювання конкретних співробітників з певних компаній.
Кадровий працівник або Кадровик - займається кадровим діловодством (оформлення трудових договорів, складання посадових інструкцій, ведення особистих справ співробітників і т.п.).
HR – менеджер (HR - "human resourses", у перекладі з англ.- "людські ресурси") – це той же менеджер з персоналу або ейчар (термін походить все від тієї ж абревіатури «HR»), обов'язки якого набагато ширші та функціональніші вищевказаних фахівців.
ОБОВ'ЯЗКИ МЕНЕДЖЕРА З ПЕРСОНАЛУ
- формування кадрової політики підприємства;
- пошук та підбір персоналу (розміщення оголошень про вакансії в ЗМІ та на профільних інтернет-ресурсах, аналіз та оцінка відібраних резюме, проведення телефонних і особистих інтерв'ю);
- участь в ухваленні кінцевого рішення по питанню приймання кандидата на роботу, підвищення або зниження на посаді, а також з питань звільнення співробітників;
- участь в адаптації нових співробітників;
- організація навчання співробітників (тренінги, курси підвищення кваліфікації);
- взаємодія із центром зайнятості;
- ведення кадрової документації (складання та оформлення трудових договорів, ведення особистих справ співробітників і інше).
Сьогодні вимоги до наявності освіти в кандидата в менеджери з персоналу багато в чому залежить від самої компанії. Одні вимагають наявність профільної вищої освіти, іншим – достатня наявність будь-якої іншої вищої освіти, третіх – влаштовує наявність пройдених спеціальних курсів для менеджерів з персоналу. А от вимоги до навичок, вмінь і особистих якостей у роботодавців багато в чому збігаються.
ВИМОГИ ДО МЕНЕДЖЕРА З ПЕРСОНАЛУ
- досвід роботи від 1 року на аналогічній посаді (вимога практично усіх роботодавців);
- знання Трудового кодексу;
- грамотне письмове та усне мовлення (українська і російська);
- знання англійської мови (потрібно не для всіх, залежно від специфіки роботи компанії);
- впевнений користувач ПК;
- навички роботи з офісною технікою;
- націленість на результат;
- комунікабельність;
- впевненість у собі;
- управлінські навички;
- знання в області психології.
Досвід роботи можна отримати, працюючи помічником менеджера з персоналу. У цьому випадку роботодавці звичайно не вимагають наявність виробничого стажу.
Професія "менеджер по персоналу" досить популярна, затребувана та добре оплачувана на вітчизняному ринку праці.
Для того щоб стати менеджером з персоналу на професійному рівні, необхідно здобути спеціальну освіту на профільних курсах або ж, більш поглиблені знання та вищу освіту, у ВНЗ.
ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ВСТУПУ*
Сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання з предметів:
- українська мова та література
- математика
- іноземна мова або історія України
Спеціальність: "Економіка", спеціалізація "Керування персоналом та економіка праці".
* Інформація для вступу в різних ВНЗ може відрізнятися.
Як здобути економічну освіту в Чехії БЕЗКОШТОВНО?!