SMM-спеціаліст (СММ-менеджер)

SMM-спеціаліст (СММ-менеджер)

Сьогодні наявність аккаунта / профілю / групи в соціальних мережах - невід'ємна частина будь-якого бізнесу. Для того щоб бізнес був успішним, його потрібно просувати і рекламувати.

Як показує практика, найкращі результати приносить співпраця з професіоналами своєї справи. Якщо компанія бажає успішно представляти і розвивати свій бізнес в соціальних мережах - слід звернутися до SMM-спеціаліста.

На даний момент SMM-просування є одним з найбільш популярних і ефективних способів розкручування бізнесу в мережі Інтернет.

Абревіатура SMM розшифровується як Social Media Marketing, що в перекладі з англійської - маркетинг в соціальних мережах.

Хто такий SMM-спеціаліст

SMM-спеціаліст займається розкруткою і просуванням компаній, брендів, веб-сайтів, товарів і послуг в соціальних мережах - Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Telegram та інших.

Ведення акаунтів, створення цікавих постів, настройка реклами, комунікація з підписниками - ось основні обов'язки SMM-спеціаліста.

Професія SMM-спеціаліста є затребуваною, перспективною і добре оплачуваною.

Особливості роботи SMM-спеціаліста

SMM-спеціалісти працюють в рекламних і digital-агентствах, а також it-компаніях, які пропонують послуги інтернет-маркетингу.

Свої професійні обов'язки SMM-спеціаліст може виконувати в рівній мірі, як в офісі, так і віддалено, у фрілансі.

Працюючи над проектом в офісі, SMM-спеціаліст, як правило, делегує частину обов'язків. Наприклад, написання текстів для постінгу виконує контент-менеджер, а створення рекламного банера - графічний дизайнер. Якщо SMM-спеціаліст йде у фріланс, то всю роботу він виконує самостійно.

Працюючи «на себе», SMM-спеціалісти шукають клієнтів на спеціальних фріланс-платформах. Тут можна оформити робочий профіль, додавши інформацію про свої послуги і розцінки, а також завантаживши приклади свого портфоліо.

Як правило, клієнти частіше віддають перевагу саме фрілансерам через більш доступні ціни на послуги в порівнянні з профільними it-компаніями і агентствами.

Клієнтами SMM-спеціалістів є великі компанії і маленькі фірми, успішні інфлюенсери і блогери- початківці, власники веб-сайтів та інтернет-магазинів, а також всі, хто хоче розвивати і просувати свої товари та послуги через соціальні медіа.

Обов'язки SMM-спеціаліста

  • Вивчення об'єкта просування (компанії, бізнесу, товару, послуги);
  • Аналіз ринку та конкурентів;
  • Розробка та впровадження маркетингових стратегій просування;
  • Створення та розвиток профілів, груп і співтовариств в соціальних мережах: написання та оформлення постів і stories;
  • Забезпечення активності та залучення підписників: проведення конкурсів, опитувань, анкетування і т.п., робота з коментарями;
  • Налаштування реклами;
  • Збільшення кількості підписників і зростання трафіку;
  • Аналіз ефективності SMM-просування і складання звіту.

Скільки заробляє SMM-спеціаліст

Середня зарплата SMM-спеціаліста в Україні становить 15 000 грн. Потрібно сказати, що оплата праці SMM-спеціаліста, як правило, не є фіксованою і залежить від декількох факторів, основні з яких - кількість виконаних проектів, досвід роботи і кваліфікація фахівця, а також рівень самої компанії-роботодавця. Зрозуміло, що SMM-спеціаліст може заробляти набагато більше, працюючи «на себе», у фрілансі, а також отримуючи «замовлення» від зарубіжних клієнтів.

Плюси і мінуси професії SMM-спеціаліста

До плюсів професії можна віднести:

  • Високий рівень доходу. Досвідчені SMM-спеціалісти можуть заробляти від 1000 $ в місяць і більше.
  • Затребуваність. На сьогодні професія SMM-спеціаліста є однією з найпопулярніших і перспективних серед інших інтернет-професій.
  • Можливість працювати віддалено. SMM-фахівець може працювати з будь-якої точки світу, де є доступ до мережі Інтернет.
  • Вільний графік роботи. За умови, що SMM-спеціаліст працює «на себе», він може сам складати і планувати свій робочий розклад, робити вихідні і йти у відпустку, коли забажає.
  • Доступність. Робота SMM-спеціаліста не вимагає наявності вищої освіти, а при великому бажанні, професію можна освоїти і самостійно за 3-4 місяці.

До мінусів професії можна віднести:

  • Високу конкуренцію на ринку праці. Своєю популярністю і затребуваністю професія SMM-спеціаліста привертає велику кількість бажаючих працювати в цьому напрямку.

Професійні вимоги до SMM-спеціаліста

  • Розуміння алгоритмів роботи і специфіки просування в Facebook, Instagram, Telegram, Youtube, Tiktok та інших соцмережах;
  • Знання SEO, основ маркетингу, веб-аналітики (Google Analytics, Яндекс.Метрика), мов програмування (HTML, CSS, Php);
  • Навички роботи з графічними редакторами (Adobe Photoshop, Adobe Lightroom, Canva, Crello);
  • Грамотна усна і письмова мова, вміння писати «смачні» тексти;
  • Навички роботи з фотостоками і біржами посилань;
  • Уміння налаштовувати і вести рекламу;
  • Знання англійської мови вище середнього рівня (бажано);
  • Уміння працювати в режимі багатозадачності.

Особисті якості SMM-спеціаліста

  • Аналітичний склад розуму;
  • Креативність і творче мислення;
  • Наполегливість і цілеспрямованість;
  • Ініціативність та націленість на результат;
  • Комунікабельність і дипломатичність;
  • Відповідальність та пунктуальність;
  • Стресостійкість.

Як стати SMM-спеціалістом

Для того щоб стати SMM-спеціалістом на професійному рівні, необхідно мати освіту в сфері pr або маркетингу, а також пройти профільні курси SMM, які представлені в достатній кількості на українському ринку освітніх послуг. Навчання SMM в Україні можна пройти як стаціонарно, так і віддалено (online).

Успішна робота SMM-спеціалістом передбачає постійну роботу над апгрейдом своїх навичок і умінь, підвищенням рівня знань та поінформованості про новинки та тренди SMM-просування, а також поповненням свого професійного портфоліо цікавими і масштабними проектами.

Cуміжні професії

Сторісмейкер

Копірайтер

Контент-менеджер

Як здобути вищу освіту в Чехії БЕЗКОШТОВНО?!

Рекомендовані навчальні заклади
Останні новини
Переваги та недоліки занять із репетитором

Вагаєтесь, чи потрібен вашій дитині репетитор? Дізнайтеся про всі переваги та недоліки індивідуальних занять.

Читати далі
Професії, що підлягають бронюванню від мобілізації в Україні 2024-2025

У 2024 році виникла гостра необхідність позначити професії, які мають підлягати бронюванню та встановити відповідні правила реалізації цього процесу

Читати далі
Zeus як лідер команди: аналіз лідерських якостей Данила Тесленка

Популярний гравець у Кіберспорт Данило Ігорович Тесленко народився в м. Харків 8 жовтня 1987 року. Він починав грати в Counter-Strike. У кіберспорті відомий під псевдонімом Zeus. 

Читати далі